onsdag 11 maj 2011

Tänk vilket genomslag ett blogginlägg kan få


Mitt senaste inlägg om Moderaterna var ett konstaterande av vad Dagens Samhälle hade i sitt senaste nummer. Fast det rev upp känslor i nämnda parti.

Det blev en förstasida och en artikel i vår lokala tidning Smålänningen, två dar i rad.

I måndagens tidning redovisades vad som stod i min blogg. Moderaternas lokale företrädare Milica Dragas fick möjlighet att kommentera vad jag skrivit.
Hennes inlägg i tidningen:
Jag kommer med ett svar. Jag ska bara tänka efter vad jag ska säga först.
Hon återkom inte med nån kommentar.

I Tisdags var det dags för Moderaten Göran Giselsson att gå i svaromål. Göran är sedan lång tid engagerad i Landstinget. Han har inga lokala uppdrag i Markaryds kommun.
Han säger: Inför valet bestämde vi oss inom Moderaterna för att fortsätta med den alliansmodell som betytt så mycket för Markaryd. Det innebär att vi inte lanserade någon kommunalrådskandidat.

Idag Onsdag så hade ledarsidan ett inlägg som de kallar INPASSET

Markaryds mesiga moderater
Det må vara att moderaterna i Markaryd känner sig nöjda med att hålla sig kvar vid en, i jämförelse med riksgenomsnittet, låg mandatnivå i kommunfullmäktige.
De må också vara att de finner det värt att vårda samarbetet med övriga allianspartier (läs Kristdemokraterna) och prioriterar detta framför möjliga hjärtefrågor.
Men att så öppet demonstrera sin svaga tilltro till den egna politiken kan i längden inte vara en bärkraftig hållning. Om Moderaterna i Markaryd i nästa val inte vill gå samma öde till mötes som Folkpartiet det förra, kan det vara lämpligt att mellan kampanjerna lite tydligare visa upp den politiska profilen.

Det ska bli intressant att se om Moderaterna i Markaryd efter dessa tidningsinlägg kommer att vässa sin politiska profil och kanske ha nån åsikt i Kommunfullmäktige, för de tre som besitter mandaten har ju inte slitit särskilt hårt på talarstolen ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar