torsdag 13 oktober 2011

Rock The House

Det finns tillfällen när man ångrar det man gjort eller inte gjort. Ikväll har jag varit med om en sak som jag ångar att jag inte gjort innan. Jag har varit på Rock The House på kulturhuset i Markaryd. Detta är en möjlighet för ungdomar att spela inför publik. Idag var det ca 180 personer som lyssnade på musik. Det är ett samarbete mellan Markaryds kommun och Abf. Det var den 16 gången som det genomfördes. Jag ångrar att jag inte har varit och kollat tidigare.Jag kan garantera att jag kommer att vara med framöver.



Ikväll fick man bla uppleva när Josefin Borgström sjöng så att man fick rysningar över hela kroppen. Hon har en helt fantastisk röst.
Man fick höra när Rasmus Libeck sjöng Halleluja.
The Popcorns med Andrea Karlsson, Theresia Selg och Nathalie Johansson sjöng bedårande vacker a capella.
Jennifer Mörk gjorde sin alldeles speciella version av Pinks "Fucking perfect"

Efter pausen kom det in på min favoritavdelning det lite hårdare.
Markarydsbandet Embrace (Oliver Töyre, Joakim Berg, Joakim Bengtsson och Daniel Sandell). De körde några egna låtar och inledde med "Like a fool" som de framförde på ett sätt som om de aldrig gjort nåt annat.

Kvällen avslutades med Kronobergstoppsfavoriten Frontback med Markarydssonen Axel Graneskog på gitarr. Han fingrade på guran som den bäste Dave Murray.



De kör eget material och de gör det väldigt bra.
Deras skiva kommer att snurra mycket i bilen den närmsta tiden det är helt klart.

Detta var en härlig kväll. Har varit på mycket konserter och detta var en upplevelse på hög nivå. Flera låtar som framfördes höll en väldigt hög nivå.
Det är bara att gratulera ungdomssamordnare Arne Lindman som med sina hjälpredor och inte då minst Lasse på backen som får ihop detta gedigna program
Jag saknade bara att Smålänningen inte var på plats för att kunna få in detta i tidningen.


1 kommentar:

  1. Tack så mycket! :) Superkul att du kom och lyssnade! Vi kanske ses på någon Maidenkonsert i framtiden sen då! ^^
    Hälsningar
    Axel

    SvaraRadera